- nu blir det annat

Hej!


Jag har ju som sagt inte bloggat speciellt mycket nu på sistone. Men jag har bestämt mig för att jag börjar lite lätt igen. Men jag lovar dock inte uppdatering allt för ofta. Men vi kan ju köra igång på direkten, jag tänkte att jag börjar från måndag.

Måndag, igår, yesterday = Som vanligt började jag klockan 8, underbart! Började med livskunskap/mentorstid osv. Man skulle typ skriva ord som passade in på mig. Efter det hade vi nåra lektioner sen lunch. As äcklig mat, jag hatar korv. Efter lunchen hade vi ingen spanska men jag och Cornelia jobbade med det iallafall. Haha, lite typ pluggheest varning. Men då får jag väll va det. Sen var det bild, då hade vi typ redovisning osv. Sen kom även Alidababy till skolan och hälsade på lite. Det var väldigt länge sen jag träffa henne så det var mucho trevligt! När jag slutade så tog vi spårvagnen till stan, gick och kollade lite osv. Hon käka på donken, ovanligt? Nej, inte alls. Sen åkte jag hem runt 16 nån gång. Då åkte jag hem, satte mig vid datan och satt nog här hela kvällen. Eller jag spelade lite Wii med familjen. Sen såg jag på Sällskapsresan 2 snowroller eller vad den heter. Har lagt in det som vana att se på den varje kväll nu så har gjort det ett tag. Snart kan jag väll replikerna utantill till den filmen också, ha-ha!

Tisdag, idag, today = Började klockan 8 idag också. Väldigt illa tycker jag. Hade engelska, lyssnade på någon värdelös låt och skrev in nåra ord. Inte så jobbigt. I samband med det hade vi heltid, då jobbade jag lite med spanskan. I spanskan så ska jag och Cornelia skriva en spökhistorie. Haha, det ska bli riktigt kul att se hur den blir sen till slut. Men ja, efter det så hade vi typ matte eller något tror jag. Och då jobbade vi bara lite i matteboken. Det gick faktiskt ganska bra, jobbade ensam i min egen takt. Och det är nog då det går bäst. Efter det var det lunch. Men det var knappt att man ville gå ut eftersom att det är snö ute nu och det innebär att alla kastar snöboll och mular alla. Det känns lite sådär måste jag faktiskt säga. Speciellt för mig som har min telefon på mig vart jag än går. Om det kommer snö eller vatten på den så går ju den sönder på dirren och om det går sönder så kommer inte jag bli speciellt glad. Det är ju trots allt min lilla bebis. Men jag lyckades komma till matsalen iallafall. Det var fiskgratäng. Helt okej måste jag faktiskt säga. I love fish. Det är därför jag är så smart också. Efter lunchen hade vi hemkunskap. Det var nåra i gruppen som skulle göra matlagningsprov, men jag var inte en av dom. Så jag och Carl fick tipp uppdrag att gå till Ica och köpa avocado, för våran lärare hade glömt att köpa det. När vi kom tillbaka så svarade vi på några frågor. Sen bjöd frida mig på mat. Det var jättegott och hon var jätteduktig!
 
Såhär såg förrätten och huvudrätten ut. Och efterrätten glömde jag att ta kort på! :(
Men det var jättegott iallafall. Jag ger det 5/5 toasters. Även MVG! Hoppas bara att Klas tycker samma som jag. Hihi. Efter hemkunskapen så åkte jag till stan med min kära mor. Vi fixade en praolapp och gick och kollade lite. Jag kom hem med 3 stycken helsvarta strumpbyxor, ett par svarta strumpbyxor med prickar på, ett par samets tights, puder och en grå typ stortröja. Tack så mycket! Det behöver jag faktiskt. När vi hade varit hemma ett tag så kom jag på att det var väldigt länge sen jag badade! Så nu fick jag världens lust att göra det. Och jag bestämde mig även för det. DOCK så var pappa tvungen att ha i något medel eller vad det var så jag var tvungen att vänta. Just nu sitter jag och lyssnar på den otroligt bra låten: Allting kommer bli bra. Men den svenska björnstammen. Och pratar lite smått med Louisen på skype. Snart ska jag äta middag med familjen och efter det ser jag fram emot ett extremt skönt bubbelbad! Och senare ikväll så är det även desperate housewifes. Underbart! Känns som en bra tisdag.

Kram kram

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!