- Krig på spårvagnen!

Hej på er!
Idag var jag som sagt på teater. Efter teatern åkte jag till stan med halva klassen och Louise. Sen åt vi. Och efter det så gick jag, Cornelia, Frida och Louise på stan ett tag. Efter det så tog jag och Louise spårvagnen till rese. Då det var en gammal dam (tant) som gick på spårvagnen och sen innan hon hade hunnit sätta sig ner eller ta tag i något att hålla i så kör chaffuören iväg as fort. Så tanten ramlar omkull. Och får hjälp upp och sätter sig på ett säte. Och sen så såg vi och dom på spårvagnen att det var blod på golvet ifrån tanten. Så var det någon som frågade henne om hon hade skadat sig. Och tanten satt ju typ och grät så hon hade ju det. Och sen så såg hon att hon blödde ifrån benet. Hon blödde ganska mycket, hon hade  väl slagit upp någonting eller nått. Och shaffuören brydde sig inte ett skit utan hon åkte vidare. Utan att liksom göra nått? Och det retade ju upp mig och Louise ganska rejält. Så när vi kom till resecentrum så gick jag och Louise fram till schaffuören och lacka lite smått och vi sa bland annat att hon kanske kan köra lite försiktigare, och se till så att alla sitter ner eller har någonting att hålla sig i innan hon åker iväg, eller iallafall kolla till tanten som slagit sig. Men dendär dryga jävla ..... bara sa emot oss och försvarade sig själv och hitta på ursäkter. Dessutom så hade hon solglasögon på sig under hela tiden vi pratade med henne och hon tog inte av sig dom... Dryga satyg. Sen iallafall så gick schaffisen till tanten och pratade med henne och så. Och då gick vi av spårvagnen och gick mot bussarna. Men sen beslöt vi oss för att åka hem till Emilie. Och den spårvagnen hade ju inte åkt än så vi gick alltså på samma spårvagn som vi nyss åkte på. Och då så står det en neger-afrikan. (Och då måste jag bara skriva att jag är inte rasistik på något sätt, men hon kallade sig själv för en neger och afrikan!) Så står hon iallafall och bara skriker på schaffuören. Och Louises kompis satt på spårvagnen så hon frågade vad som hade hänt. Då hade alltså shaffuören RÅKAT ''knuffa till'' afrikanen när hon skulle gå in i spårvagnen och schaffisen skulle gå ut. Det var alltså inte med meningen. Men afrikanen började skrika att hon var en jävla rasist bara för att hon hade ''knuffat'' henne. Och schaffisen sa att nej det var inte meningen att knuffa dig, jag skulle bara gå ut. Men afrikanen fortsatte och skrika att hon hata alla jävla rasister och att hon var stolt afrikan och allt vad det var. Och sen hade afrikanen även slagit till Louises kompis på käften för att hon (vad jag förstog) hade sagt till henne att schaffuören inte knuffade henne eller något i den stilen. Och så sa chaffisen till afrikanen att jag åker inte förns du går av. Men afrikanen sa: Jag går inte av förns hon går av. Och så pekade hon på Louises kompis. Alltså jag vet inte om det var någon mer konflikt mellan dom. Men båda vägrade att gå av. Hon bara stog och skrek på chaffuören. Då sa Louise typ att det var ju inte meningen att hon skulle knuffa dig. Vad hon fick för svar då var: håll käften annars kommer jag slå dig i ansiktet jävla rasist. Eller något i den stilen? Och då svarade Louise typ, men det är ju du som är rasist mot mig? För att afrikanen sa massor och att vi vita bara är rasister osv. Och helt plötsligt dök det upp 10 st andra afrikaner eller nått som la sig i och började tjafsa och skit. Och till slut så kom det någon slags vakt och sa att bådatvå skulle gå ut. Sen åkte vi vidare. Det är så irriterande. Jag är absolut inte rasist, jag tycker inte att det spelar så stor roll vart man kommer ifrån. Men när vi i Sverige är snälla och tar in invandrare så tycker jag att dom borde rätta sig efter Sveriges lagar och acceptera att det är så här vi lever i Sverige. Så som hon beter sig beter man sig inte. Och det hade ju inte spelat någon roll om det var en svensk som hade gjort så. Det hade ju varit precis likadant då? När man kommer som invandrare till ett land så känner jag att man borde göra allt för att liksom passa in. Det skulle iallafall jag göra om jag skulle flytta till ett annat land. Och invandrare kan gärna bo i Sverige för min del, det är inte det det handlar om. Men jag tycker att dom ska acceptera att i Sverige så lever man på ett annorlunda sätt mot vad dom gör i Afrika. Nu orkar jag inte skriva mer om dethär. För jag blir bara så irriterad på alla dessa människor. Efter att jag har publicerat dethär inlägget så kan jag nästan garantera att det kommer komma minst en person och kalla mig rasist. JAG ÄR INTE RASIST. Jag tycker bara att är man i Sverige så ska man rätta sig efter oss. Till exempel om jag skulle åka till Saudi-Arabien så skulle jag vara tvungen att bära slöja. Även att jag inte är därifrån. Jag måste ju rätta mig efter dom i deras land. Då ska fan dom rätta sig efter oss i Sverige.
Det finns nog en hel del stavfel osv i texten, men jag har ganska bråttom så jag hinner inte ändra det. Men jag hoppas att ni förstår det iallafall!
Kram kram

Kommentarer
Frida

bra där ida! <3

2011-05-06 19:42:11

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!